[cat] La introducció i el treball de les competències emocionals dintre de l’àmbit acadèmic és un repte de present i futur per a qualsevol professional que vulgui formar part del món de l’ensenyament del segle XXI. Durant molts anys d’història, el coeficient intel·lectual de l’alumnat ha estat l’únic protagonista d’una educació basada en la unidireccionalitat i en la desconnexió de la realitat que l’envoltava. Ara, sota un context de crisi tant econòmic com de valors, irromp amb força una nova visió fonamentada en les competències bàsiques, les TIC i la concepció múltiple de la intel·ligència. Com a resultat, la formació integral per a la vida és l’objectiu primordial dintre del recorregut acadèmic de qualsevol persona, camí on naturalment la dimensió emocional recobra la importància que anys enrere li havia estat arravatada.
El present treball recull l’estela de la visió més actual de l’educació per potenciar un aspecte fonamental tant dintre com fora de les aules: la intel·ligència emocional. Innegablement, aquest és un element clau davant problemàtiques tan freqüents dintre del món de l’ensenyament com el fracàs escolar o el bullying. Per fer-ho, aquesta proposta nascuda des del Departament d’Orientació opta per la creativitat i s’alia amb el món dels clowns com al seu fil conductor. D’aquesta manera, a través de les diferents sessions i amb la visita a l’escola clown d’Eivissa Bont’s, l’alumnat de 4t d’ESO podrà profunditzar i prendre consciència sobre les emocions i la comunicació humana. Tot posat en pràctica des del valuós espai que l’acció tutorial ofereix dintre del cicle d’educació secundària.