[cat] El present treball presenta el tractament que es fa de la llengua oral a les aules
de Secundària actualment. L'autora compareix amb altres autors el fet que la
llengua oral a les aules està deixada de banda en benefici d'altres aspectes del
currículum. Per demostrar-ho, s'ofereixen com a exemple la majoria de
situacions en què s'utilitza la llengua oral a les aules, incloent-hi experiències
reals.
Per altra banda, per tal de fomentar l'aprenentatge de l'habilitat comunicativa
entre els alumnes de Secundària, es proposen una sèrie d'estratègies i
habilitats que els professors i professores, no només de llengua, haurien de
tenir en compte, ja que la competència oral és un element comú dels continguts
d'etapa. A més, es donen tota una sèrie de propostes didàctiques orals,
explicades i amb exemples, perquè el professorat les pugui posar en pràctica
amb els seus alumnes.
És a dir, aquest TFM pretén esdevenir una eina útil i de consulta per aquells
professors motivats i amb interès de fomentar la competència comunicativa
entre els seus alumnes, per tal de preparar-los per al seu futur.