Els horts escolars com a recurs didàctic en E.S.O. i en l'atenció en la diversitat

Show simple item record

dc.contributor Guasch Ribas, Xavier
dc.contributor.author Serra Cardona, Jordi
dc.date 2014
dc.date.accessioned 2018-03-13T13:19:34Z
dc.date.available 2018-03-13T13:19:34Z
dc.date.issued 2018-03-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/145319
dc.description.abstract [cat] En aquest treball de fi de màster es descriu el potencial didàctic i les bases teòriques i conceptuals de la utilització d'horts escolars a partir de la revisió de la bibliografia sobre el tema, prioritzant les relatives una edat entre 12 i 16-18 anys que siguin més properes a l'àmbit geogràfic d'estudi. L'agroecologia, com a ciència que estudia la pràctica agrícola sostenible en relació amb el seu ambient ecològic, social, cultural i econòmic, pot trobar el seu encaix dins els centres gràcies als horts escolars, com un espai on poder aprofitar un recurs didàctic de múltiples efectes positius en els processos d'ensenyament/aprenentatge des d'un paradigma científic holista, subjectivista i pluralista i amb unes bases epistemològiques que tenen molt a veure amb les de la pedagogia crítica i l'ensenyament dialògic. Les experiències als centres es recullen mitjançant un qüestionari extens de preguntes tancades adreçat a la persona que es presenta com a responsable de l'hort escolar, destinat a caracteritzar tan aspectes tècnics, com organitzatius i de gestió, així com utilització per alumnat d'ESO i en programes de diversificació o adaptació curricular. Els centres estudiats disposen, en general, de recursos materials i d'espai suficient, però pateixen de greus mancances de tipus organitzatiu, amb la generalització de models lineals que depenen exclusivament d'una persona i amb una baixa dotació de recursos humans i manca d'implicació tan dels òrgans del centre com de mares i pares i altres institucions i agents socials. Les propostes per a la dinamització dels horts escolars com a recurs didàctic passen per crear estructures i iniciatives de caràcter multidisciplinar, participatives i horitzontals que en donin suport. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.title Els horts escolars com a recurs didàctic en E.S.O. i en l'atenció en la diversitat ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywords Hort escolar ca
dc.subject.keywords Atenció a la diversitat ca
dc.subject.keywords Agroecologia ca
dc.subject.keywords ESO ca
dc.subject.keywords Pitiüses ca
dc.subject.udc 376 - Educació especial ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics