dc.description.abstract |
[cat] Aquest TFM explora les tres dimensions de l‟adquisició d‟una pronúncia acurada pels estudiants de la llengua russa en les EOI balears - context educatiu, fenòmens lingüístics, metodologies de la gestió d‟elocució - i integra una proposta didàctica basada en un treball per projecte.
L‟apartat sobre l‟entorn sociocultural interpreta els valors, les expectatives i necessitats d‟alumnes de les EOI illenques posant l‟especial èmfasi en la conveniència de l‟aprenentatge en un espai d‟intercanvi d‟idees i experiències, a més, n‟especifica, en descriu i en connota el paper dels professors i d‟altres integrants del procés formatiu.
L‟aspecte idiomàtic descobreix la naturalesa dels fenòmens fonètics indispensables per a la comunicació eficaç en rus, en particular, per distingir significats, transmetre i entendre el missatge: el vocalisme, destacant-ne el fonema Ы, i el consonantisme representat pels fonemes tous. Paral·lelament es fa una anàlisi contrastiva dels dits fenòmens amb la fonologia catalana.
El vessant metodològic s‟hi enfoca des de la perspectiva del mètode comunicatiu i l‟ensenyament per competències i inclou un estudi sobre el mecanisme, les etapes, els mitjans i les estratègies del desenvolupament de la pronunciació. En relació amb això se suggereix l‟ús dels ginys electrònics com ara els smartphones i les tauletes per resoldre necessitats educatives.
La idea d‟aprofitar les TIC a l‟ensenyament del rus es plasma en una proposta didàctica que preveu la creació per l‟alumnat de les EOI d‟una aplicació digital de l‟aprenentatge de la fonètica russa en concepte de treball per projecte.
El present TFM es desenvolupa d‟acord amb el mètode de Perrenoud que consisteix a: aïllar una tasca (un problema), plantejar-la, elaborar-ne una solució, assegurar-ne l‟aplicació, actuar d‟acord amb les circumstàncies, a més d‟observar, reflexionar, analitzar contrastivament, classificar, cercar i consultar fonts. |
ca |