dc.description.abstract |
[cat] La innovació pedagògica ha estat un dels punts claus de l’educació en els darrers temps. Recentment, es parla sobre metodologies que tot i ser postulades temps enrere, no han eclosionant fins fa poc a les notres aules. Es tracta de l’Aprenentatge basat en Projectes (ABP), el qual es troba enfocat a canviar la tradicionaliat de les aules per una educació innovadora i centrada en els subjectes, on es cerca que ells mateixos siguin els propis creadors del seu aprenentatge.
Actualment, són pocs els centres que treballent l’ABP, però iniciatives com la de l’IES Sa Blanca Dona, on personalment he tingut el plaer de formar-hi part, mostren un model d’organització i superació de barreres a seguir per a la resta. Un total de 13 projectes, són els que aquest centre ha desenvolupat a les aules de 1r i 3r de l’ESO; on les conseqüencies que en deriven, els han animat a seguir apostant per la seva implementació.
El document presenta una proposta on es posen en pràctica els diversos argument treballats quant a la metodologia tan en aquest document, com en el Màster en Formació del Professorat. La proposta, es basa en l’estudi d’una de les espècies endèmiques més representatives de les Pitiüses, les sargantanes (Podarcis pityusensis), i la major amenaça actual a la que es troben sotmeses, les espècies d’ofidis invasores. En resum, fomentar la cosciència sobre el medi ambient que ens rodeja i divulgar l’ABP, són dues de les peces clau d’aquest document. |
ca |