dc.description.abstract |
[cat] Aquest document tracta d'analitzar inicialment per què les xarxes socials
ofereixen al docent una oportunitat per a introduir continguts significatius a
l'aula, al temps que el professional supervisa el procés d'aprenentatge de
l'alumnat.
Als darrers anys, Pinterest ha despuntat com una de les plataformes més
innovadores per a l'ús docent i els estudis analitzats ens demostren que el seu
ús aplicat als projectes és una tendència que es consolida. Per esbrinar com
treure un bon partit d'aquesta plataforma, en aquest treball s'ha cercat
informació de com fer adequadament cura de continguts, característica
principal d'aquesta xarxa i entenent com a tal, al procés de buscar, seleccionar,
organitzar i compartir informació en línia que pugui ser rellevant per a una
comunitat virtual determinada, per a desprès determinar com aplicar aquest
procés a l'ensenyament de l'aula de secundària. Analitzant la literatura anterior
realitzada sobre com treballar amb xarxes socials amb adolescents, la
investigació recalca com canviar la metodologia per tal que el docent s'adapti a
les noves circumstàncies i l'alumnat pugui assolir les característiques que
demana la seva incorporació al món digital.
A la part pràctica, aquest treball ofereix aplicacions de la xarxa visual, tant per a
l'ús privat del docent, com d'aplicació per a diferents usos didàctics, repassant
propostes variades per a tot tipus de matèries. Per finalitzar, una unitat
didàctica per a l'ensenyança de llengua anglesa servirà d'exemple de com
treballar diferents continguts, competències i objectius amb aquesta xarxa
social. |
ca |