[cat] Aquest Treball Final de Grau vol plasmar la importància de l’ambient on es desenvolupen els infants a l’edat d’Educació Infantil i la importància que té la disciplina de l’Educació Artística en el desenvolupament integral dels infants. Per tant, s’exposa en un capítol d’aquest treball una aproximació teòrica de la metodologia de les escoles de Reggio Emilia i de la pedagogia de Loris Malaguzzi i les característiques que la conformen, les quals donen una gran rellevància a la importància a l’art i a l’ambient en aquesta etapa.
Es remarca la importància de l’espai – ambient com a font d’aprenentatge i com a un recurs educatiu més. És necessari tenir present que en aquest moment evolutiu tots els aprenentatges estan interelacionats i cal tenir cura de l’aprofitament i tractament del context escolar com també de l’art com principals promotors del benestar i desenvolupament global de l’infant.
[eng] This Final project aims to capture the importance of the environment in which children are being developed in the age of childhood education and the importance of the discipline of Artistic Education in the integral development of children. Therefore, it is exposed in a chapter of this work a theoretical approach of the methodology of the schools of Reggio Emilia and the pedagogy of Loris Malaguzzi and the characteristics that make up, which give a great relevance to the importance in the art and the environment at this stage.
It emphasizes the importance of the space – environment as a source of learning and as an educational resource. It is necessary to bear in mind that at this time all the evolutionary learning is interrelated, and you need to take care of the use and treatment of school context as well as the art, as the main promoters of the well-being and overall development of the child.