[cat] L'objectiu d'aquest treball es justificar, a través del currículum, el treball d'educació de la veu
des de l'escola com a manera d'inculcar als nins uns hàbits vocals adequats que els permetin
fer un ús correcte i efectiu de la veu i que els ajudin a aconseguir i mantenir, al llarg de la seva
vida, una correcta higiene vocal en prevenció de possibles trastorns de veu originats per un
mal ús vocal.
Es fa una revisió de com es produeix la veu des del punt de vista anatòmic i fisiològic,
s’expliquen quines són les patologies de la veu derivades d’un abús vocal i es revisen els
factors i elements que intervenen en la producció de la veu (postura, respiració, coordinació
fono-respiratòria...).
A continuació, es fa un buidatge de quins són els elements del currículum que justifiquen i
permeten treballar la veu amb un enfocament interdisciplinar.
Finalment, s’insisteix en el treball multidisciplinar entre l’escola, la família i els serveis
externs i es donen algunes pautes de higiene vocal.
[eng] The aim of this work is to justify, through the curriculum, the education of the voice at school
as a way of instilling correct vocal habits in children that enable them to use their voice in a
proper and effective way and help them to get and keep, throughout their life, a proper vocal
hygiene in prevention of voice disorders caused by misuse vocal.
It reviews how the voice is produced from the anatomical and physiological point of view,
explains voice pathologies resulting from vocal abuse and reviews the factors and elements
involved in the production of voice (posture, breathing, coordination phono-respiratory...).
Then, there is an emptying of the curriculum elements that justify the voice work with an
interdisciplinary approach.
Finally, it emphasizes on multidisciplinary work between school, family and external services
and gives some vocal hygiene guidelines.