[cat] Al llarg dels darrers anys, s’han produït nombrosos avanços en l’àmbit de la inclusió educativa, però la realitat ens demostra que això no és suficient i que és necessari lluitar per a que els nostres centres educatius evolucionin cap a una educació millor per a tots, en la que tots els alumnes es sentin part d’un grup d’iguals compartint alhora una educació comuna. És per això que resulta imprescindible l’anàlisi d’aquest tipus d’organització de les escoles per poder encaminar-nos cap a la inclusió, anàlisi que desembocarà en un establiment de les funcions que els professionals d’un centre han de desenvolupar per satisfer aquestes mancances. En aquest treball ens centrarem en la tasca del mestre/a especialista en audició i llenguatge, la qual representa un dels càrrecs menys contemplats en l’àmbit de la inclusió, fet que ha dificultat en ocasions el desenvolupament del treball. Per aquest motiu, a través de la nostra recerca bibliogràfica i juntament amb els principis que regeixen el concepte d’inclusió, establirem l’actitud i les funcions que aquest professional ha de desenvolupar en un marc d’escola inclusiva.
[eng] During last years, there have been a lot of changes in the educative inclusion field, but our school daily life shows us that this is not enough and we have to fight for getting a better education in our schools in which children can feel good while everyone shares a common education. For this reason, I think that it’s essential doing an analysis in which we will be able to establish the responsibilities that school professionals should adopt to improve this situation. In this thesis will focus on the hearing and language specialist, who represents one of the least studied professionals, this is why we have got some problems to develop the content. So we will get setting the different traits about hearing and language specialist taking into account our bibliographical search and the educative inclusion concept.