[cat] Els espais exteriors de les escoles, majoritàriament, es caracteritzen per ser pistes, espais
amplis, artificials i no considerats, en comparació amb els espais interiors. Existeix una
manca d’implicació amb l’entorn, una desconnexió amb la nostra etiologia humana i un
frenètic avanç tecnològic que dificulten la relació amb el medi natural. Amb el present
treball es pretén fer visibles algunes experiències educatives que aposten pel respecte a
les etapes infantils i pel contacte directe amb la natura, en concret, es presenta
detalladament el Jardí de la Comunitat de Petits del CEIP El Martinet, a la barriada de
Ripollet a Barcelona, un “pati d’escola” poc usual; un entorn natural, dissenyat per a
oferir situacions d’aprenentatge, i en definitiva, un projecte que creix entre mans de
l’equip de mestres, les famílies i els infants.
[eng] The outdoor spaces of the schools, mostly, characterise to be tracks, wide spaces,
artificial and not considered, as the indoor spaces. Exist a lack of implication with the
surroundings, a disconnection with our human etiology and a frenetic technological
advance that not keep the relation with the natural environment. With the present work
pretends do visible some educational experiences that bet for the with regard to the
childish stages and for the direct contact with the nature, in concrete, presents in detail
the Garden of the Community of Little of the CEIP The Martinet, to the neighborhood
of Ripollet in Barcelona, a “playground of school” unusual; some natural surroundings,
designed to offer situations of learning, and in definite, a project that grows between
hands of the team of teachers, the families and the children.