[cat] Aquest treball realitza un breu recorregut històric i bibliogràfic sobre els llibres il·lustrats per a infants, més concretament aquells que ofereixen una visió artística. Així doncs, un dels objectius és fer conèixer aquests recursos als docents que desitgin innovar i oferir un ensenyament-aprenentatge més significatiu, ja que algunes vegades la creació artística s‟anul·la i en resulta la desmotivació dels infants acompanyada de les contínues inclinacions gràfiques del dibuix que persisteixen a l‟edat adulta.
D‟altra banda, també es pretén treballar els diferents elements del llenguatge visual i experimentar amb algunes de les tècniques artístiques. Per fer-ho possible, es promou la producció de llibres il·lustrats dedicats a artistes rellevants, que permetin als infants crear i recrear obres artístiques d‟interès.
[eng] The present work consists in a brief historical and bibliographical overview on illustrated books for children, specifically the ones that provide an artistic vision. Therefore, one of the goals of this paper is to make these resources known to the teachers willing to innovate and to offer a more significant teaching-learning, since artistic creation is often nullified. This may result on children demotivation, which will in turn be often the cause of some drawing styles which may persist into adulthood. On the other hand, working on the different elements of visual language and experimenting with some artistic techniques is also intended. To make it possible, production of illustrated books featuring the work of well-known artists is promoted. Those will allow the children to create and recreate artistic productions of interest.