L’estimulació del llenguatge a partir dels jocs lingüístics orals. Un estudi de cas d’un infant amb dificultats de parla

Show simple item record

dc.contributor Bassa Martín, Ramon Miquel
dc.contributor.author Parejo Montero, Laura
dc.date 2015
dc.date.accessioned 2018-03-23T09:25:40Z
dc.date.available 2018-03-23T09:25:40Z
dc.date.issued 2018-03-23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/145558
dc.description.abstract [cat] El present Treball de Fi de Grau estudia el cas d’un infant amb dificultats de parla i com l’estimulació del llenguatge es pot dur a terme a partir dels jocs lingüístics orals com a mètode d’intervenció. Per una banda trobarem una primera part de fonamentació teòrica en la qual s’explica la importància del llenguatge oral, es fa referència a la competència comunicativa així com al conjunt d’elements principals dels quals es composa el llenguatge i les seves estructures bàsiques, i com el joc es pot emprar com a eina didàctica per arribar al desenvolupament del llenguatge. Per altra banda, es trobaran resumits el perfil fonològic de Laura Bosch i el Termòmetre lingüístic (prova de competència lingüística), que serveixen per detectar possibles dificultats de llenguatge. En funció de les dificultats detectades, proposem una intervenció per tal d’aconseguir estimular el llenguatge de l’infant i ampliar el seu repertori lèxic perquè és tan important saber parlar com saber ensenyar a parlar, és a dir, ensenyar la llengua oral. ca
dc.description.abstract [eng] This final grade studies the case of a child with speech difficulties and how language stimulation can be carried out by using oral language games as a method of intervention. On the one hand, we find the first part of theoretical basis which explains the importance of oral language, it refers to communicative competence such as the whole main elements that language is composed of, which are the basic structures, and how games can be used as a teaching tool to enable language development. On the other hand, Laura's Bosch profile will be summarized and also the phonological thermometer (language proficiency test), which is used to detect possible language difficulties. Depending on the difficulties detected, we propose an intervention in order to stimulate children's language and expand their vocabulary because it is as important to know how to speak as it is to know how to teach speak, that is, teach oral language. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.title L’estimulació del llenguatge a partir dels jocs lingüístics orals. Un estudi de cas d’un infant amb dificultats de parla ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywords Estudi de cas ca
dc.subject.keywords Estimulació del llenguatge ca
dc.subject.keywords Jocs lingüístics ca
dc.subject.keywords Perfil fonològic ca
dc.subject.keywords Intervenció ca
dc.subject.keywords Llengua oral ca
dc.subject.udc 373 - Ensenyament primari i secundari ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics