[cat] Per tal de situar l’Alfabetització Informacional dins del context de la biblioteca universitària
primerament s’ha realitzat una revisió bibliogràfica per construir el marc conceptual i
establir els fonaments teòrics del treball. S’ha descrit i analitzat l’abast del concepte i el
marc de referència de l’ALFIN a l’entorn universitari, incloent guies, estàndards, normes,
experiències d’ALFIN i bones pràctiques de biblioteques universitàries d’àmbit espanyol.
A continuació s’ha realitzat una enquesta (qüestionari) a una mostra representativa dels
alumnes de 1er curs de grau de la Universitat de Vic per conèixer el seu nivell de
competències en la cerca, gestió i ús de la informació, per la qual cosa la metodologia
d’investigació emprada s’ha basat fonamentalment en una aproximació quantitativa.
L’objectiu del treball ha estat valorar el nivell de competències i habilitats informacionals
dels alumnes de 1r curs de grau de la UVic i s’ha finalitzat amb una proposta formativa
d’ALFIN per aquests alumnes havent observat els seus punts febles en relació a les
dimensions estudiades i tenint en compte la revisió de la normativa, l’observació dels
models pedagògics i “bones pràctiques” d’ALFIN d'altres institucions inclosa en el marc
teòric del treball.