[cat] Actualment la participació de les famílies s’ha convertit en un element d’èxit per
l’alumnat i un indicador de qualitat educativa als centres educatius. Aquest
Treball de Fi de Màster presenta una recerca científica vers la relació de les
famílies amb el CEIP Pintor Joan Miró. A petició de l’escola, es realitza un estudi
etnogràfic a partir d’observacions, d’entrevistes i un qüestionari que permetran
conèixer quin és l’actual vincle família-escola. En aquesta línia, una de les
hipòtesis més destacables serà conèixer quines variables afecten a la seva
participació, satisfacció i sentiment de pertinença sobre el centre i detectar canvis
per tal que sigui més inclusiu. Els resultats d’aquest estudi indiquen que tot i que
taxa de satisfacció i el sentiment de pertinència són elevat, seran necessaris
alternatives per garanteixin una participació familiar més efectiva i ajudi a
construir una escola per a tots.
[eng] Currently the participation of families has become an element of success for
students and an indicator of educational quality in schools. The Final Masters has
a scientific research towards the relationship with the families CEIP painter Joan
Miró. At the request of the school, there is a study from ethnographic
observations, interviews and a questionnaire will know what the current familyschool
connection. In this regard, one of the most important assumptions will
know what variables affect their participation, satisfaction and a sense of
belonging on the center and detect changes to make it more inclusive. The results
of this study indicate that although satisfaction rate and the feeling of belonging
are high, alternatives are needed to ensure a more effective family involvement
and help build a school for all.