[cat] El present Treball de Final de Màster té per objecte analitzar el treball
col·laboratiu docent com aspecte clau en la qualitat de l’educació. La demanda
de noves competències a l’alumnat necessàries per adaptar-se a una societat
globalitzada exigeix també el desenvolupament de les competències
professionals docents, entre elles la col·laboració docent que pot arribar inclús a
traspassar les fronteres del propi centre educatiu.
La complexitat en les relacions de col·laboració entre docents als centres
d’educació secundària de l’estat espanyol ha animat a diferents autors a cercar
fórmules que facilitin el treball en equip. En aquest document es presenten
recomanacions per a la millora en el funcionament dels equips docents, basades
en metodologies i tècniques definides que van des de la cohesió del professorat
fins a la generació d’una veritable comunitat d’aprenentatge.
[eng] The purpose of this master’s final project is to analyse the collaborative work
teaching as a key point in the quality of education. The demand for new skills to
students, needed to adapt to a globalized society, also requires the development
of professional skills teachers, including teacher collaboration that can reach
even beyond the boundaries of the school itself.
The complexity of collaboration relationships between teachers in Spanish High
School has encouraged different authors to find ways to facilitate teamwork. In
this document, recommendations are presented for improving the behaviour of
the teaching teams, based in proven methodologies and techniques ranging from
teacher cohesion to the generation of a true learning community.