[cat] El present treball ofereix una visió general del funcionament de
l’enfocament per tasques: com s’origina, què és, quins components té i quin és
el procés d’elaboració per crear material que s’ajusti al seu ideari. A més, a part
d’aquesta part més teòrica, també es presenten alguns exemples sobre
materials publicats seguint aquest enfocament amb la finalitat que el lector
pugui veure exemplificat el que s’ha explicat en els apartats anteriors.
Finalment, a partir del plantejament de l’enfocament per tasques, s’ofereix una
proposta didàctica dirigida a alumnes de 1r d’ESO que aprenen català com a
primera llengua (L1). La finalitat d’aquest apartat és doble: d’una banda, poder
experimentar en primera persona l’aplicació del procés d’elaboració explicat en
l’estat de la qüestió; d’altra banda, demostrar com l’ensenyament del català als
centres d’educació secundària pot prendre aquest caire més comunicatiu sense
deixar de banda el que marca el currículum sobre els aspectes que han
d’arribar a saber els alumnes en acabar aquesta etapa.