dc.contributor |
Ramirez Mesas, Joan F. |
|
dc.contributor.author |
López Coll, Agustí Tomás
|
|
dc.date |
2016 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-11T11:42:53Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-11 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146859 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquesta memòria és el producte de la unió del so i la imatge com a elements
intrínsecament lligats; el so com a significant d'una imatge que es planteja com
el seu significat.
Aquesta realitat és present en molts àmbits del nostre dia a dia en qualsevol de
les manifestacions sonores, des del so més bàsic, passant per la paraula fins a
arribar a la més elaborada composició musical, pocs sons s'escapen d'aquesta
associació amb la imatge. Per la qual cosa, moltes manifestacions culturals i
socials, com el cinema o la publicitat, exploten de manera intencionada la
simbiosi d'aquests elements.
Un fet tan present en la societat actual no pot quedar al marge de l'educació, és
necessari abordar aquest fenomen facilitant als alumnes eines de comprensió
on es treballin el so i la imatge com a elements que estan íntimament lligats.
Així doncs, des de l’anàlisi inicial de la complexitat d’aquesta associació es
realitzarà una proposta per tal de desenvolupar les capacitats que ho fan
possible.
El marc teòric estarà dedicat a introduir el tema a tractar, els nostres objectius
del treball, quin és l'estat de la qüestió analitzant aquestes imatges associades
al so amb eines que han demostrat ser molt útils a nivell pedagògic com són els
musicogrames. En el marc pràctic es fonamenta la proposta didàctica
mitjançant uns exercicis que es basaran en tot allò que s'ha anat teoritzant. En
aquests exercicis l'alumne serà part activa del procés d'associació.
Conseqüència dels exercicis es farà una anàlisi dels resultats obtinguts i com
aquests han pogut incidir en l'estat inicial.
S'inclou un apartat d'annexos als quals es troba aquell material utilitzat per
extreure les conclusions i tot aquell al qual es pugui fer referència durant la
memòria presentada. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
1 - Filosofia i psicologia |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
78 - Música |
ca |
dc.subject.other |
Audició musical |
ca |
dc.subject.other |
Musicograma |
ca |
dc.subject.other |
So |
ca |
dc.subject.other |
Imatge |
ca |
dc.title |
L'anàlisi simbòlica com a eina de comprensió sonora |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-15T06:25:11Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|