Un estudi sobre l'error a classe de matemàtiques

Show simple item record

dc.contributor Riera Clapés, Juan Vicente
dc.contributor.author Pons Fiol, Maria de la Pau
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-12T07:46:23Z
dc.date.available 2018-06-12T07:46:23Z
dc.date.issued 2018-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146887
dc.description.abstract [cat] L’error escolar és la manifestació exterior d’un procés on interactuen l’alumne, el professor, el currículum i el context sociocultural, sent part coherent del procés d’ensenyament-aprenentatge. És necessari identificar els errors i analitzar-ne les possibles causes amb l’objectiu de suggerir estratègies per superar les errades i, per tant, millorar el mencionat procés, és a dir, millorar la qualitat de l’educació. Per analitzar els errors, des d’un punt de vista teòric, s’investiguen diferents línies d’actuació proposades en el camp de les matemàtiques, on es plantegen diverses tècniques d’anàlisi i classificacions dels errors, amb la finalitat de conèixer i minimitzar les dificultats d’aprenentatge dels alumnes. Endemés, el present estudi analitza i compara les dades obtingudes de les avaluacions generals de diagnòstic de les Illes Balears i de Catalunya. De l’estudi es desprèn que els alumnes de secundària tenen fonamentalment dificultats en la resolució de problemes i, en particular, en el bloc de geometria. Com a aplicació del marc teòric del treball i principal motivació de la investigació, s’analitzen les proves escrites del bloc de geometria realitzades per un grup d’alumnes de 4t d’ESO de l’institut on he fet les pràctiques. L’anàlisi mostra que les principals dificultats matemàtiques que els estudiants tenen se centren en el llenguatge matemàtic i en la interpretació de la informació espacial. A més, a partir de les possibles causes dels errors, es dedueix que la metodologia utilitzada per explicar matemàtiques és molt mecànica i descontextualitzada. Així doncs, es proposen estratègies per superar els errors, fomentant la discussió, la construcció i la reflexió dels alumnes. Finalment, a partir dels resultats obtinguts a l’estudi, s’extreuen una sèrie de conclusions i també es proposen recomanacions per a futures investigacions sobre els errors a classe de matemàtiques. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.subject.other Anàlisi d’errors ca
dc.subject.other Avaluació de diagnòstic ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other Procés d’ensenyament-aprenentatge ca
dc.title Un estudi sobre l'error a classe de matemàtiques ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-17T10:33:24Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics