Simulació de mercat a l'assignatura iniciació a l'activitat emprenedora i empresarial

Show simple item record

dc.contributor Oliver Trobat, Miquel Francesc
dc.contributor.author Coll Amengual, Bartomeu
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-13T07:17:02Z
dc.date.issued 2018-06-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146929
dc.description.abstract [cat] Amb la introducció de la LOMQE l’educació emprenedora i financera s’ha convertit en una matèria específica dins de l’últim curs del primer cicle i l’últim curs de l’educació secundària obligatòria. El proper curs serà el primer any que s’oferirà la matèria d’Iniciació a l’activitat emprenedora i empresarial a quart d’ESO. El currículum de l’assignatura indica que el professor haurà d’implantar una metodologia que possibiliti als alumnes experimentar de primera mà el concepte, la qual cosa s’aconsegueix mitjançant l’aprenentatge basat en problemes, l’aprenentatge cooperatiu, l’aprenentatge a partir de situacions de la vida real, la maximització de l’aprenentatge social, del treball en xarxa, etc. Per contribuir al desenvolupament del currículum he decidit crear un joc de simulació social i empresarial en què els estudiants hauran de maximitzar una funció de benestar social a partir del consum de béns que finançaran amb els recursos obtinguts de la producció i venda d’algun dels béns disponibles al mercat simulat. La principal novetat que aporta aquest joc respecte dels existents rau en el fet que la demanda deixarà de ser una variable exògena, que normalment absorbeix tota o part de la producció en funció d’una relació matemàtica desconeguda pels participants, per convertir-se en una variable endògena i que dependrà del consum que facin els altres jugadors, de manera que els productors, a més d’oferir els productes, n’hauran de negociar amb els seus companys la venda. He optat per aquesta fórmula perquè és una forma innovadora d’aconseguir un aprenentatge actiu i significatiu, tant individual com en grup que reforça la vinculació entre els alumnes i el desenvolupament de les habilitats socials d’acord amb les competències definides al currículum. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 33 - Economia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Joc de simulació ca
dc.subject.other Emprenedoria ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other LOMQE ca
dc.subject.other Escola inclusiva ca
dc.title Simulació de mercat a l'assignatura iniciació a l'activitat emprenedora i empresarial ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-17T10:34:22Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics