dc.contributor |
Estrany Martorell, María Elena |
|
dc.contributor.author |
Oliver Mascaró, Maria Antònia
|
|
dc.date |
2016 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-13T08:04:28Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-13 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146936 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Cada vegada més, els centres de les Illes Balears incorporen activitats
d’Educació Ambiental (EA) per tal de millorar la sensibilitat i el criteri dels seus
alumnes en relació a la problemàtica ambiental. Es tracta d’una problemàtica
vigent avui en dia, i que urgeix resposta i actuacions per tal que la situació no
empitjori, encara més. Per tant, és importantíssim que els adolescents vagin
desenvolupant una visió crítica, que els permeti decidir quines actuacions i fets
diaris realitzar, entenent les conseqüències tant negatives com positives
resultants.
Aquesta EA duta a terme en els centres, acostuma a estar executada per
actors externs a la realitat d’aquests. Els professors s’encarreguen de coordinar
les diferents activitats o tallers amb l’Institut d’Educació Secundària (IES), però
els encarregats de transmetre els continguts relacionats són persones alienes a
les característiques de cada un dels alumnes i per tant amb dificultats per a
poder adaptar les activitats a la diversitat dels centres.
Amb la finalitat de poder arribar de la millor manera possible a la totalitat dels
alumnes, i per tant de transmetre els valors de l’EA, sorgeix aquesta proposta.
En ella, es dissenyen una sèrie d’activitats a realitzar pel propi professorat de
l’IES, les quals no s’acaben de concretar al mínim detall per oferir aquesta
possibilitat de modificació.
Donant resposta a alguna de les mancances que es mostren en l’Avaluació del
grau d’integració de l’educació ambiental en els centres escolars de les Illes
Balears, es dissenya la proposta. Amb les activitats que incorpora, es busca
reforçar alguns aspectes i idees preconcebudes que puguin tenir els
adolescents, en relació amb la temàtica ambiental i canviar-ne d’altres que pot
ser no siguin del tot encertades. A més, incorpora altres temàtiques com poden
ser la tipologia de model econòmic a seguir més compromès amb el territori. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
57 - Biologia |
ca |
dc.subject.other |
Educació ambiental |
ca |
dc.subject.other |
Biodiversitat |
ca |
dc.subject.other |
Sostenibilitat |
ca |
dc.subject.other |
Recursos |
ca |
dc.subject.other |
Impacte ambiental |
ca |
dc.title |
Recull d'activitats d'Educació Ambiental per a realitzar en un centre d'educació secundària |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-17T10:34:33Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|