dc.contributor |
Tejada Gavela, Silvia |
|
dc.contributor.author |
Ramos Castellanos, Soledad
|
|
dc.date |
2016 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-13T08:37:17Z |
|
dc.date.available |
2018-06-13T08:37:17Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-13 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146943 |
|
dc.description.abstract |
[cat] No hi ha cap dubte que les pel∙lícules són recursos molt utilitzats dins
l’aula. Ara bé, normalment s’utilitzen vídeos didàctics, és a dir, materials
realitzats amb finalitat pedagògica. Però l’atenció dels alumnes davant aquests
materials pot no atraure’ls degut a l’aspecte pedagògic amb el qual han estat
dissenyats. De fet, aconseguir cridar l’atenció i motivar l’alumne per aconseguir
assolir les diverses competències del currículum pot ser una àrdua feina pel
professorat. Per això, als alumnes els pot resultar molt engrescador veure
pel∙lícules d’altres tipus, i no tan sols els purament pedagògics i que poden ser
molt útils per a proposar debats o altres activitats sobre certs temes relacionats
amb els continguts impartits a classe. A les classes de ciències podria resultar
molt interessant i innovadora la projecció de llargmetratges de ciència ficció,
que, encara que semblin allunyats de la realitat, tenen una base científica al
darrere que pot ser útil per treballar certs continguts i temes dins l’aula.
La proposta consisteix, doncs, a analitzar un conjunt de pel∙lícules de
ciència ficció per trobar aquesta aplicabilitat didàctica, contextualitzar-les dins
els continguts dels currículums per justificar la seva utilització i elaborar un
conjunt d’activitats relacionades amb aquestes per treballar una sèrie
d’objectius |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
5 - Ciències pures i naturals |
ca |
dc.subject |
77 - Fotografia. Cinematografia |
ca |
dc.subject.other |
Ensenyament de ciències |
ca |
dc.subject.other |
Proposta didàctica |
ca |
dc.subject.other |
Ciència ficció |
ca |
dc.subject.other |
Motivació de l’alumnat |
ca |
dc.subject.other |
Competències bàsiques |
ca |
dc.title |
Ciència de pel·lícula. Aplicabilitat de llargmetratges de ciència ficció en l'ensenyament de ciències en Educació Secundària. |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-17T10:34:38Z |
|