[cat] Dins del currículum de secundària referent a l’ensenyament de les
matemàtiques el bloc de geometria és un dels que presenta majors dificultats
als alumnes.
Així aquest treball, a partir de la utilització d’un recurs didàctic popular, quotidià
i relacionat amb l’oci com és la bicicleta pretén desenvolupar un conjunt
d’activitats relacionades amb el bloc de la geometria per tal de facilitar-ne el
procés d’ensenyament-aprenentatge.
Enfocades en la trigonometria, les diferents propostes didàctiques
desenvolupades volen mostrar diferents maneres de dur a terme les activitats
com puguin ser mitjançant l’elaboració de documents, utilitzant programari
informàtic o a partir del treball manual.
A més a més, en aquest treball també es porta a terme una anàlisi de l’estat de
la qüestió a on en primer lloc es comenten les possibles causes de perquè la
geometria presenta tantes dificultats i després s’estudien les aportacions que
han fet altres autors en la utilització de la bicicleta en l’ensenyament de les
matemàtiques.
Finalment, i a partir dels recursos i activitats desenvolupades en aquest estudi,
es mostren una sèrie de conclusions i recomanacions per tal de millorar
l’ensenyament de la geometria a secundària.