Institutional Repository

L’acció tutorial des del punt de vista dels docents

Show simple item record

dc.contributor Pinya Medina, Carme
dc.contributor.author Genovart Martínez, Toni
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-13T12:34:16Z
dc.date.available 2018-06-13T12:34:16Z
dc.date.issued 2018-06-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146980
dc.description.abstract [cat] La meva formació universitària no està relacionada ni amb la pedagogia ni amb les ciències socials. Quan em vaig decidir a formar-me com a docent vaig veure que aquests dos elements eren unes de les meves mancances, llavors per començar a minvar-les vaig decidir investigar quina era l’acció tutorial que es realitzava a Mallorca. D’aquesta manera podria aprendre de docents que exerceixen no només realitzant sessions de la seva especialitat sinó també realitzant una tasca pel creixement personal dels seus alumnes. Per esbrinar quina és l’acció tutorial a Mallorca he realitzat una investigació qualitativa utilitzant com a eina principal l’entrevista personal cara a cara. He entrevistat a tutors i tutores de deu centres diferents de Mallorca visitant instituts de Palma, Manacor, Calvià, Andratx i Pollença. Per altra he visitat dos centres concertats per no només tenir en compte l’acció tutorial dels centres públics. Per analitzar la tutorització que realitzen aquests docents he tingut en compte les següents categories: comunicació, coordinació, compensacions, convivència, tasques oficials que demanen els centres, tasques extraoficials, qualitats per ser un bon tutor/a i he revisat els Plans d’Acció Tutorial de cada centre visitat. Realitzant el TFM he pogut comprovar que la comunicació, el treball en equip i la formació són les claus per realitzar l’acció tutorial de manera adequada. La comunicació no tan sols s’ha de cuidar amb el grup tutelat sinó que també s’ha de cuidar amb les famílies per fer-lis entendre que han de treballar en equip pel bé dels seus fills/es. D’aquesta manera el creixement personal de l’alumnat seria un èxit. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.title L’acció tutorial des del punt de vista dels docents ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:04:55Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics