[cat] Les persones amb trastorn de l’espectre autista es caracteritzen per tenir
dificultats a l’àrea de la identificació i comprensió de les emocions pròpies i dels
altres. Diversos estudis confirmen que l’educació basada en emocions suposa
uns avantatges per els alumnes amb autisme i destaquen avenços en el seu
procés d’aprenentatge.
El present projecte té l’objectiu de treballar el vincle entre aquestes dues
variables, l’autisme i l’educació emocional.
La motivació sorgeix de l’entusiasme personal i de l’interès professional. Primer,
perquè els dos temes a tractar em desperten la curiositat de seguir aprenent
d’aquest món emocional en el qual creixem i que no podem obviar. I segon, per
poder abordar, de manera satisfactòria, la problemàtica dels alumnes amb
autisme amb aquest trastorn des d’una perspectiva més afectiva i innovadora i
millorar les seves competències emocionals. Al mateix temps que es fomenta la
seva inclusió dins l’aula i que beneficia a tot l’alumnat.
Per tant, el treball consisteix en elaborar una guia d’educació emocional basantse
amb els objectius a treballar amb els alumnes d’espectre autista i que pugui
ser aplicable a l’etapa de secundària.
D’aquesta manera, el treball conforma un recurs disponible i accessible per a
tota la comunitat educativa.
[eng] People with autism spectrum disorders are characterized by difficulties in identifying
and understanding the emotions and others. Several studies confirm that
education based on emotions supposed advantages for students with autism and
highlight progress in their learning process.
This project aims to work on the link between these two variables, autism and
emotional education.
The motivation comes from personal enthusiasm and professional interests. First,
because the two issues I try to arouse curiosity to continue learning this emotional
world that we can not ignore. Secondly, to address satisfactorily the problem of
students with autism disorder from a more emotional, innovative and improve
your emotional skills. While encouraging inclusion within the classroom and that
benefits all students.
Therefore, the work is a guide based emotional education aims to work with students
with autistic spectrum and can be applied to the secondary stage.
Thus, the work forms a resource available and accessible to the entire educational
community.