Institutional Repository

La tasca de l'orientador en els programes escolars de prevenció del consum de drogues en adolescents

Show simple item record

dc.contributor Vives Barceló, Margarita
dc.contributor.author Mascaró Juan, Aina
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-15T10:11:09Z
dc.date.issued 2018-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147061
dc.description.abstract [cat] El consum de drogues entre els adolescents és una de les problemàtics més comuns d’avui en dia. Segons el Pla Nacional de drogues (PNSD), al 2014, un 78,9% dels joves d’entre 14 i 18 anys consumia alcohol a Espanya, seguit pel tabac (38,4%) i per drogues il·legals com el cànnabis (29,1%). La prevalença d’alcohol, tabac i altres drogues increment de forma ràpida de la primera adolescència a la tardana, on l’edat mitja d’inici en el consum, al 2014, es situava entre els 13 i els 16 anys i s’observa una tendència estable en la seva evolució (PNSD, 2016). Degut a les altes dades de consum i a l’edat crítica del mateix, els centres educatius i, dins d’ells els orientadors, juguen un factor clau en la seva prevenció introduint la problemàtica dins el temes transversals del currículum. En aquest treball es fa una recerca sobre la implementació de programes de prevenció escolars de drogues a adolescents i de les seves característiques, així com sobre les diferències trobades de gènere. A més, un anàlisi d’una mostra d’adolescents de les Illes Balears per veure l’estat del consum de drogues i les actituds dels adolescents cap a les drogues d’aquest territori, així com les diferències de gènere per, posteriorment, poder fer una proposta d’un programa de prevenció escolar de drogues per adolescents amb coordinació dels orientadors basada en totes dades. Una de les competències bàsiques de l’orientador és la prevenció, la qual suposa una actuació de tipus proactiu, entenent el desenvolupament de l’alumne com a procés continu i integral de la persona (Servei d’Atenció a la Diversitat, 2017). L’orientador, mitjançant un anàlisi de les necessitats, pot englobar dins el Pla d’Acció Tutorial (PAT) mesures enfocades a pal·liar de forma preventiva les necessitats trobades. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 17 - Ètica. Filosofia pràctica ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Programes de prevenció escolars ca
dc.subject.other Orientadors ca
dc.subject.other Drogues ca
dc.subject.other Adolescents ca
dc.subject.other Diferencies gènere ca
dc.title La tasca de l'orientador en els programes escolars de prevenció del consum de drogues en adolescents ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:06:08Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics