dc.contributor |
Abrines Llabrés, Bartomeu |
|
dc.contributor.author |
Ramon Sitjar, Margalida
|
|
dc.date |
2017 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-15T11:07:15Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-15 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/147074 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En aquest treball de final de màster partim del pressupòsit que cal atorgar un
nou enfocament a l’ensenyament de la sintaxi dins l’educació secundària
obligatòria. Per aquest motiu, hem decidit redefinir l’estudi d’aquesta branca de
coneixement de l’assignatura de Llengua catalana i literatura i introduir-hi una
innovació que pot aportar grans beneficis als alumnes: l’aplicació de la teoria de
les intel·ligències múltiples de Howard Gardner.
Després de justificar la tria del tema i els objectius que pretenem
aconseguir, ens centrem en els estudis més recents que versen sobre
l’ensenyament de la gramàtica, la reflexió metalingüística, la teoria de les
intel·ligències múltiples i les seqüències didàctiques. Tot aquest bagatge
bibliogràfic ens serveix com a punt de partida per reflexionar i elaborar la nostra
proposta didàctica, que hem estructurat com una seqüència didàctica adreçada
a quart d’ESO. Es tracta d’un petit projecte en què els alumnes hauran de dur a
terme un treball de camp sobre variació lingüística oral en el sistema
pronominal d’acusatiu i datiu.
La finalitat d’aquest treball, en definitiva, és demostrar que és possible
introduir canvis perquè l’ensenyament de la sintaxi vagi en consonància amb el
nou enfocament comunicatiu que el currículum oficial estableix per a les
assignatures de llengua i literatura. Una manera de fer-ho, com mostrem, és
deixar de banda les pràctiques tradicionals de transmissió de coneixements
conceptuals, que no s’interrelacionen amb el desenvolupament de la
competència en comunicació lingüística, i tendir cap a la reflexió
metalingüística. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
8 - Lingüística i literatura |
ca |
dc.subject |
81 - Lingüística i llengües |
ca |
dc.subject.other |
Sintaxi |
ca |
dc.subject.other |
Reflexió metalingüística |
ca |
dc.subject.other |
Intel·ligències múltiples |
ca |
dc.subject.other |
Seqüència didàctica |
ca |
dc.title |
L'ensenyament de la sintaxi atenent les intel·ligències múltiples |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-22T09:06:14Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|