L'ensenyament de la sintaxi atenent les intel·ligències múltiples

Show simple item record

dc.contributor Abrines Llabrés, Bartomeu
dc.contributor.author Ramon Sitjar, Margalida
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-15T11:07:15Z
dc.date.issued 2018-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147074
dc.description.abstract [cat] En aquest treball de final de màster partim del pressupòsit que cal atorgar un nou enfocament a l’ensenyament de la sintaxi dins l’educació secundària obligatòria. Per aquest motiu, hem decidit redefinir l’estudi d’aquesta branca de coneixement de l’assignatura de Llengua catalana i literatura i introduir-hi una innovació que pot aportar grans beneficis als alumnes: l’aplicació de la teoria de les intel·ligències múltiples de Howard Gardner. Després de justificar la tria del tema i els objectius que pretenem aconseguir, ens centrem en els estudis més recents que versen sobre l’ensenyament de la gramàtica, la reflexió metalingüística, la teoria de les intel·ligències múltiples i les seqüències didàctiques. Tot aquest bagatge bibliogràfic ens serveix com a punt de partida per reflexionar i elaborar la nostra proposta didàctica, que hem estructurat com una seqüència didàctica adreçada a quart d’ESO. Es tracta d’un petit projecte en què els alumnes hauran de dur a terme un treball de camp sobre variació lingüística oral en el sistema pronominal d’acusatiu i datiu. La finalitat d’aquest treball, en definitiva, és demostrar que és possible introduir canvis perquè l’ensenyament de la sintaxi vagi en consonància amb el nou enfocament comunicatiu que el currículum oficial estableix per a les assignatures de llengua i literatura. Una manera de fer-ho, com mostrem, és deixar de banda les pràctiques tradicionals de transmissió de coneixements conceptuals, que no s’interrelacionen amb el desenvolupament de la competència en comunicació lingüística, i tendir cap a la reflexió metalingüística. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 8 - Lingüística i literatura ca
dc.subject 81 - Lingüística i llengües ca
dc.subject.other Sintaxi ca
dc.subject.other Reflexió metalingüística ca
dc.subject.other Intel·ligències múltiples ca
dc.subject.other Seqüència didàctica ca
dc.title L'ensenyament de la sintaxi atenent les intel·ligències múltiples ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:06:14Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics