dc.contributor |
Ramis Barceló, Margalida |
|
dc.contributor.author |
Adrover Mesquida, Llucia
|
|
dc.date |
2017 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-15T11:30:36Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-15 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/147076 |
|
dc.description.abstract |
[cat] És indubtable que l’estudi de les matemàtiques és fonamental per a l’alumnat de
qualsevol nivell pel fet que els permeten descriure el món que els envolta,
resoldre situacions problemàtiques de la realitat i adoptar una sèrie d’estratègies
de pensament lògic i estructurat, útils tant per a la classe de matemàtiques com
per a altres matèries i, més en general, per a la vida quotidiana. Per aconseguir
que l’alumnat desenvolupi al màxim les seves capacitats matemàtiques i en vegi
la necessitat en el seu dia a dia, serà essencial presentar metodologies i
propostes didàctiques variades.
En aquest sentit, el treball interdisciplinari entre diferents assignatures permet
mostrar a l’alumnat que les matèries que aprenen a classe no siguin
compartiments tancats, sinó que existeixen relacions entre elles. Aquest fet pot
aportar una motivació extra a l’alumnat, en veure els problemes contextualitzats
en situacions reals o que podrien ser-ho.
És per això que en aquest treball es proposa un viatge matemàtic a través de la
literatura, per tal que l’alumnat vegi que les matemàtiques no només són cosa
de matemàtics i científics, sinó que poden resultar útils per a qualsevol persona
i en situacions diverses. Així, coneixeran algunes obres clàssiques i altres més
actuals i, a partir de la lectura de fragments literaris, es proposaran problemes
que respondran a un objectiu doble: millorar en la comprensió lectora i avançar
en l’aprenentatge de les matemàtiques. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
51 - Matemàtiques |
ca |
dc.subject |
82 - Literatura |
ca |
dc.subject.other |
Interdisciplinari |
ca |
dc.subject.other |
Matemàtiques |
ca |
dc.subject.other |
Literatura |
ca |
dc.subject.other |
Motivació |
ca |
dc.subject.other |
Treball cooperatiu |
ca |
dc.title |
Les matemàtiques de la literatura: una proposta didàctica per a 3r. i 4t. d'ESO |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-22T09:06:15Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|