[cat] Els esports electrònics són un fenomen en constant creixement. Les
competicions de certs tipus de videojocs organitzades com a modalitat
esportiva, s'han professionalitzat totalment en la darrera dècada i atreuen cada
vegada a un públic més nombrós. Un dels principals segments d'espectadors
són els adolescents, que prenen com a referents els millors jugadors de
videojocs del món. Aproximadament el 20% dels joves entre 10 i 20 anys són
seguidors d'un esport electrònic.
La pràctica esportiva, si s'enfoca de la manera adequada, pot servir com a eina
educativa per joves de totes les edats. Més enllà dels beneficis físics associats
a l'exercici que comporten la gran majoria d'esports, s'han de tenir en
consideració els beneficis psicosocials i afectius, sobretot quan es parla
d'adolescents.
Les activitats extraescolars poden servir per completar el desenvolupament
educatiu dels joves. La motivació és clau per un aprenentatge significatiu. Al
present treball es proposa la programació d'una activitat extraescolar esportiva
consistent en formar un equip del videojoc League of Legends. A partir de la
gran motivació dels alumnes per aquest joc, es pretén contribuir a completar el
seu desenvolupament educatiu. A través de la pràctica esportiva, es treballaran
uns objectius basats en el currículum de secundària i es desenvoluparan les
competències clau d'aquest cicle educatiu.