dc.contributor |
Caldentey Brunet, Joan |
|
dc.contributor.author |
Rosselló Hurtado, Francisco José
|
|
dc.date |
2017 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-20T06:58:08Z |
|
dc.date.available |
2018-06-20T06:58:08Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-20 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/147186 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La didàctica de les ciències socials a l’etapa de l’ensenyament secundari
presenta dificultats a l’hora de construir el coneixement per la pròpia lògica
epistemològica de les ciències que les conformen. Al cas de l’assignatura de
“Geografia i Història”, el treball integral dels eixos temporal i espacial es
considerat per diversos autors i autores com a una via adequada per assolir
l’aprenentatge significatiu dels alumnes. Alguns ofereixen guies
metodològiques o fins i tot propostes d’activitats concretes per tal d’integrar el
tractament de continguts de Geografia i Història a nivell d’activitats o d’unitat
didàctica.
El present treball pretén anar un poc més enllà, i complementar les propostes
metodològiques buscant una fórmula per a la recerca d’estructures de
programació didàctica de l’assignatura a nivell departamental que facilitin el
tractament integral de continguts considerats de geografia o de història de
forma interdisciplinar, més que no pas de forma multidisciplinar.
Una vegada determinades les variables de la fórmula, es farà una proposta
d’estructura de programació didàctica a nivell departamental, seguint una
perspectiva geogràfica a l’hora de tractar els continguts històrics definits al
currículum vigent per l’assignatura de Geografia i Història al llarg dels tres
primers nivells de l’ensenyament secundari. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
9 - Geografia i història |
ca |
dc.subject |
91 - Geografia. Viatges |
ca |
dc.subject.other |
Ciències Socials |
ca |
dc.subject.other |
Integració |
ca |
dc.subject.other |
Constructivisme |
ca |
dc.subject.other |
Currículum cíclic |
ca |
dc.title |
La perspectiva geogràfica a la didàctica de la història: una alternativa integradora per a la programació de l’assignatura de Geografia i Història als tres primers nivell de l’ESO |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-30T12:03:38Z |
|