La psicomotricitat en infants amb Síndrome de Down, una passa a l’autonomia

Show simple item record

dc.contributor Pérez Castelló, José Antonio
dc.contributor.author Cerdà Torrandell, Maria del Mar
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2018-09-13T08:20:20Z
dc.date.available 2018-09-13T08:20:20Z
dc.date.issued 2018-09-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147397
dc.description.abstract [cat] El següent treball té com objectiu conscienciar a les famílies, docents i persones en contacte amb infants amb Síndrome de Down (SD) de la importància que té la psicomotricitat pels nins amb aquesta patologia. Per aquest motiu, la primera part del treball es compon d’una fonamentació teòrica sobre el Síndrome de Down i les principals dificultats que presenten a nivell motriu. La segona part del treball consta del desenvolupament de dos recursos didàctics, destinats a familiars, cuidadors i docents. El primer material es basa en activitats psicomotrius, extretes de programes d’intervenció realitzats per altres agents, demostrant-se en aquests uns resultats favorables i positius en la millora de la psicomotricitat. El segon recurs consta d’un calendari orientatiu referent a l’evolució psicomotriu dels infants amb SD en els seus primers 3 anys de vida. Així doncs, la finalitat d’aquest treball és la de proporcionar recursos, ajuts i mitjans materials necessaris per tal de potenciar les habilitats i capacitats motrius d’aquests infants. ca
dc.description.abstract [eng] The following work aims to raise awareness among families, teachers and people in contact with children with Down Syndrome (DS) of the importance of psychomotor skills for children with this pathology. For this reason, the first part of the work consists of a theoretical foundation on Down Syndrome and the main difficulties that they present at the motor level. The second part of the work consist of the development of two didactic resources, destined for relatives, caregivers and teachers. The first material bases on psychomotor activities, extracted from intervention programs carried out by other agents, demonstrating favorable and positive results in the improvement of psychomotor activity. The second resource consists of an orientative calendar referring to the psychomotor evolution of children with DS in their first 3 years of life. Therefore, the purpose of this work is to provide resources, aids and necessary material resources in order to promote the abilities and motor skills of these children. ca
dc.format
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Desenvolupament psicomotor ca
dc.subject.other Síndrome de Down ca
dc.subject.other Propostes d’intervenció ca
dc.subject.other Atenció primerenca ca
dc.subject.other Activitats motrius ca
dc.title La psicomotricitat en infants amb Síndrome de Down, una passa a l’autonomia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics