dc.contributor |
Pérez Castelló, José Antonio
|
|
dc.contributor.author |
Cerdà Torrandell, Maria del Mar
|
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2018-09-13T08:20:20Z |
|
dc.date.available |
2018-09-13T08:20:20Z |
|
dc.date.issued |
2018-09-13 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/147397 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El següent treball té com objectiu conscienciar a les famílies, docents i persones en contacte
amb infants amb Síndrome de Down (SD) de la importància que té la psicomotricitat pels nins
amb aquesta patologia. Per aquest motiu, la primera part del treball es compon d’una
fonamentació teòrica sobre el Síndrome de Down i les principals dificultats que presenten a
nivell motriu. La segona part del treball consta del desenvolupament de dos recursos didàctics,
destinats a familiars, cuidadors i docents. El primer material es basa en activitats psicomotrius,
extretes de programes d’intervenció realitzats per altres agents, demostrant-se en aquests uns
resultats favorables i positius en la millora de la psicomotricitat. El segon recurs consta d’un
calendari orientatiu referent a l’evolució psicomotriu dels infants amb SD en els seus primers 3
anys de vida. Així doncs, la finalitat d’aquest treball és la de proporcionar recursos, ajuts i
mitjans materials necessaris per tal de potenciar les habilitats i capacitats motrius d’aquests
infants. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The following work aims to raise awareness among families, teachers and people in contact
with children with Down Syndrome (DS) of the importance of psychomotor skills for children
with this pathology. For this reason, the first part of the work consists of a theoretical foundation
on Down Syndrome and the main difficulties that they present at the motor level. The second
part of the work consist of the development of two didactic resources, destined for relatives,
caregivers and teachers. The first material bases on psychomotor activities, extracted from
intervention programs carried out by other agents, demonstrating favorable and positive results
in the improvement of psychomotor activity. The second resource consists of an orientative
calendar referring to the psychomotor evolution of children with DS in their first 3 years of life.
Therefore, the purpose of this work is to provide resources, aids and necessary material
resources in order to promote the abilities and motor skills of these children. |
ca |
dc.format |
|
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
372 - Ensenyament preescolar i elemental |
ca |
dc.subject.other |
Desenvolupament psicomotor |
ca |
dc.subject.other |
Síndrome de Down |
ca |
dc.subject.other |
Propostes d’intervenció |
ca |
dc.subject.other |
Atenció primerenca |
ca |
dc.subject.other |
Activitats motrius |
ca |
dc.title |
La psicomotricitat en infants amb Síndrome de Down, una passa a l’autonomia |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|