[cat] En el present treball de fi de grau, pretén donar una visió i una primera aproximació de l’Escola Nova i les metodologies aplicades a l’educació infantil dintre d’aquest moviment. L’acció, la vivència i l’experimentació dels nins i les nines són la garantia de l’aprenentatge. El més significant de les metodologies dintre de l’Escola Nova és la utilització del joc com l’activitat primordial del dia a dia.
Seguint evidències i estudis de diferents autors com Montessori, Steiner i Rebeca i Mauricio Wild, entre d’altres, s’exposen els diferents projectes i teories educatives basats en mètodes i pedagogies aplicades fins ara.
Aquest treball, també pretén mostrar la necessitat d’un canvi en molts de centres per passar a una metodologia més activa, on l’infant sigui el centre de l’aprenentatge.
Finalment, es desenvolupen 3 propostes que pretenen ser una mostra de com aplicar les diferents metodologies en un centre amb infants de 3-6 anys.
[eng] The following document is a Project that its aim is to provide a view and a first approximation to The New School and the applied methodologies since pre-primary schools until nowadays. The action, the experimentation and experience are the guarantee of the children’s learning. The most significative aspect of the New School’s methodology is the play as the daily essential activity. Following the different author’s evidence and studies such us Montessori, Steiner, Rebeca and Mauricio Wild, among others, show the different educational project and theories based on the method and pedagogies applied until these days. This projects aim is to show the necessity of change in several schools and turn into a more active methodology, where the kid is the centre of the learning process. Finally, 3 proposals will be developed that pretend to be a sample of how to apply several methodologies in a school where the kids are from 3 to 6 years-old.