dc.contributor |
Buil Legaz, Lucia |
|
dc.contributor.author |
Morey Font, Marta
|
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2018-09-17T09:25:54Z |
|
dc.date.available |
2018-09-17T09:25:54Z |
|
dc.date.issued |
2018-09-17 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/147440 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’aprenentatge de la lectoescriptura és un tema força important en l’etapa d’Educació
Infantil. Un dels processos que es considera imprescindible per a l’adquisició de la lectura és
el que s’anomena consciència fonològica. Segons diversos estudis la consciència fonològica
té una clara relació amb l’aprenentatge de la lectura. L’objectiu del present treball és
analitzar l’efecte que la intervenció en consciència fonològica té sobre l’aprenentatge de la
lectoescriptura en l’etapa d’Educació Infantil. Es va fer una avaluació inicial i una final a 20
infants d’edats entre 5-6 anys, mentre que les activitats només es fan a 10 d’infants, per tal
de valorar l’efecte d’aquestes activitats. El treball conclou en que els infants que han estat
estimulats a través de les diferents activitats progressen significativament en la
lectoescriptura, en comparació als infants que no han rebut aquests estímuls. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The learning of reading and writing is a very important topic in the Infant Education stage.
One of the processes that is considered essential for the acquisition of reading is what is
called phonological awareness. According to several studies the phonological awareness
has a clear relation with the learning of the reading. The goal of this study is to analyse the
effect that the intervention in phonological awareness has on the learning of reading
comprehension in the Infantile Education stage. An initial evaluation and an end to 20
children between the ages of 5-6 were made, while activities were carried out only for 10
children, in order to assess the effect of these activities. The work concludes that children
who have been stimulated through different activities progress significantly in reading
comprehension, compared to children who have not received these stimuli. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
372 - Ensenyament preescolar i elemental |
ca |
dc.subject.other |
Lectoescriptura |
ca |
dc.subject.other |
Consciència fonològica |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge de la lectura |
ca |
dc.subject.other |
Avaluació |
ca |
dc.title |
¿És la consciència fonològica una aliada de l'adquisició de la lectoescriptura? |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|