[cat] La intenció d’aquest treball de fi de grau és oferir un recull de propostes didàctiques
d’ensenyament musical endreçades als infants de segon cicle d’Educació Infantil. Amb
aquestes activitats es pretén que els infants puguin desenvolupar capacitats musicals i motrius.
A més, d’afavorir una vivència pel desenvolupament del sentit rítmic, l’escolta activa,
l’expressió corporal i la creativitat. Així mateix, la metodologia utilitzada permetrà
l’adquisició d’un aprenentatge significatiu i lúdic amb el qual els infants adoptin un paper
actiu.
Aquest recull de propostes didàctiques es basa amb la metodologia de Dalcroze, deixant
enrere d’aquesta forma els procediments d’aprenentatge musical tradicionals. Aquestes noves
metodologies ens permeten posar en pràctica la relació entre el moviment i la música, donant
lloc a la imaginació, la curiositat i la motivació per aprendre.
[eng] The goal of this paper is to offer a collection of musical teaching proposals for children in the
second cycle of infant education. Through this activities is intended that children are able to
develop musical and motor skills, in addition to favoring an experience for the development
of the rhythmic sense, active listening, body expression and creativity. Likewise, the
methodology used will allow the acquisition of meaningful and playful learning through
which children take an active role.
This collection of didactic proposals is based on Dalcroze methodology, leaving behind the
traditional music learning procedures. These new methodologies allow us to put into practice
the relationship between movement and music, giving rise to imagination, curiosity and
motivation to learn.