L’autisme i els contextos naturals: una manera de fer i aprendre a dins l’àmbit familiar

Show simple item record

dc.contributor López Penadés, Raul
dc.contributor.author Olmedo Amador, Loreto Paola
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2018-09-17T09:31:43Z
dc.date.available 2018-09-17T09:31:43Z
dc.date.issued 2018-09-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147444
dc.description.abstract [cat] El Trastorn de l’Espectre Autista és un trastorn neurològic que està present durant tota la vida de la persona que hi està diagnosticada. Això no vol dir que qui pateixi aquest trastorn no pugui gaudir d’una vida en societat amb normalitat i sense barreres. No obstant, per poder garantir una millor qualitat de vida en els infants diagnosticats d’autisme, es fa necessària la intervenció i acompanyament d’un suport professional que treballi conjuntament amb les famílies per poder realitzar una bona intervenció des de petits. Aquesta ajuda professional s’encarrega de donar suport tant a les famílies com als propis infants, proporcionant-los diferents eines que puguin garantir una millora en el desenvolupament de la persona afectada. Per aquest motiu és molt important que entre la família i els professionals hi hagi una bona comunicació, per tal de revisar i millorar allò que més preocupa una vegada s’ha determinat el diagnòstic. Per aquest motiu, l’estudi es basa en descriure les estratègies, recursos i propostes que utilitzen les diferents associacions i fundacions de Mallorca relacionades amb l’autisme, per estimular el desenvolupament d’infants entre 3 i 6 anys a dins l’àmbit natural i familiar dels nins. Per aquesta raó és imprescindible conèixer les estratègies sobre com treballen amb cada una de les famílies, per llavors poder dur-ho a la pràctica a dins la pròpia llar amb els infants. Per recollir la informació, es realitza una entrevista semiestructurada amb les diferents entitats, així com també a algunes de les famílies que utilitzen aquest tipus de servei. L’anàlisi d’aquests instruments permet descriure les estratègies i recursos que fan servir els professionals amb les famílies d’infants amb autisme d’una manera més personal i individualitzada. ca
dc.description.abstract [eng] Autistic Spectrum Disorder is a neurological disorder that is present throughout the life of the person diagnosed. This doesn’t mean that those who suffer from this disorder can’t enjoy a life in society with normality and without barriers. However, in order to guarantee a better quality of life in children diagnosed with autism, it’s necessary the intervention and professional support that works with families in order to be able to make a good intervention since they are children. This professional assistance is in charge of supporting both, families and children, providing them different skills that can guarantee an improvement in the development of the affected person. For this reason, it’s very important the good communication between family and professionals in order to review and improve the fact they are worried about once the diagnosis has been determined. For this reason, the study is based on describing the strategies, resources and proposals used by various associations and foundations from Mallorca related to autism to stimulate the development of children between 3 and 6 years old in the natural and family environment. For this reason, is essential to know the strategies on how they work with each one of the families, so that they can do it in their own homes with children. To collect the information, a semi-structured interview with the different entities is carried out, as well as some of the families that use this type of service. The analysis of these instruments allows to describe the strategies and resources used by professionals with the families of children with autism in a more personal and individualized way. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Autisme ca
dc.subject.other TEA ca
dc.subject.other Infant ca
dc.subject.other Famílies ca
dc.subject.other Professionals ca
dc.subject.other Intervencions ca
dc.subject.other Creix ca
dc.title L’autisme i els contextos naturals: una manera de fer i aprendre a dins l’àmbit familiar ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics