[cat] Actualment la interculturalitat s’ha convertit en la realitat en la qual vivim, és per això
que han sorgit una sèrie de reptes per a l’escola, els quals, han de saber aconseguir de
manera positiva i fructífera. La finalitat dels centres sempre ha de ser promoure en els
infants actituds i coneixements d’acceptació que permetin crear una escola intercultural
on predominin valors com el respecte, la solidaritat i la tolerància.
En aquest treball es presenta un diagnòstic comunitari realitzat amb la finalitat de
descobrir com es tracta la interculturalitat a les diverses escoles de s’Arenal, tant de
Llucmajor com de Palma. Posteriorment, amb les dades obtingudes s’ha arribat a unes
conclusions en les quals s’ha fet una comparació dels diferents centres i mètodes que es
duen a terme. Els resultats indiquen l’existència d’un gran ventall d’eines, estratègies i
mètodes que es fan servir a l’hora de dur a terme la incorporació d’alumnes estrangers a
les aules d’aquesta zona.
[eng] Nowadays interculturality has become the reality in which we live, which is why a
number of challenges have arisen for the school, which must know how to achieve in a
positive and fruitful way. The purpose of the centers must always be to promote in
children attitudes and knowledge of acceptance that allow to create an intercultural school
where values such as respect, solidarity and tolerance predominate.
This paper presents a community diagnosis carried out in order to discover how
interculturality is treated in the various schools of s'Arenal, both in Llucmajor and in
Palma. Subsequently, with the data obtained, there have been some conclusions in which
a comparison has been made of the different centers and methods that are carried out. The
results indicate the existence of a wide range of tools, strategies and methods that are used
to carry out the incorporation of foreign students into the classrooms in this area.