[cat] El joc està present a les vides dels éssers humans pràcticament des del seu naixement. A la primera infància aquesta és una activitat molt significativa i integrada dins el currículum, ja que a través del joc els infants poden descobrir, experimentar, relacionar-se i fer un aprenentatge i un desenvolupament a nivell integral, gaudint d’aquest procés de socialització.
L’objectiu d’aquest treball es basa en l’estudi del joc com a un element socialitzador en la primera infància. Per una banda, en el marc teòric analitzarem el concepte de joc, tipus, teories, beneficis, el currículum d’educació infantil i el procés de socialització dels infants. Per altre banda, la part empírica d’aquest treball consisteix en el disseny d’una unitat didàctica amb quatre sessions basades amb el joc lliure per mitjà dels quals es pugui observar com els infants estableixen relacions socials entre iguals.
[eng] Games are present in the lives of human beings practically since we are born until we die. In early childhood this is a very significant activity, because through games, children can discover, experiment, relate and make integral learning and development, while enjoying this process.
The objective of this project is based on the study of the game as a socializing element in early childhood. On the one hand, in the theoretical framework we will analyze the concept of game, types, theories, benefits, the child education curriculum and the process of socialization of children. On the other hand, the empirical part of this project consists in the design of a didactic unit with four sessions based on free game through which it can be observe how children establish social relationships between peers.