[cat] Amb el Treball de Fi de Grau es presenta una recerca bibliogràfica, contextualitzada dintre
de la disciplina d'Història de l'educació, la família i la infància. El subjecte d'estudi és l'infant,
ésser essencial en l'àmbit de la docència. D'aquesta manera, es considerarà que per formar
part del seu fascinant món, primer cal preguntar-se què s'entén per infant. És per aquest motiu
que, amb el present treball, es tracta de fer un viatge al llarg de les etapes de la història,
reflexionant damunt la construcció del concepte d'infància.
A partir de la recopilació bibliogràfica, s'ofereix una anàlisi de l'esmentat recorregut
històric arreu del concepte d'infància i els seus pensaments pedagògics, donant lloc a l'altre
contingut fonamental de l'estudi. Com a resultat, es presenta una valoració dels factors de la
història que perviuen en l'actualitat, així com una avaluació de la seva influència en el present.
[eng] The dissertation presents a bibliographic research which is contextualized within the
discipline of history of education, the family and childhood. The subject of the study is the
child, an essential person in the field of teaching. In this way, it will be considered that to be
part of their fascinating world, first it has to be asked what is a child. For that reason and with
the present work, it is about making a trip along the periods of the history, thinking about the
construction of childhood's concept.
On the basis of the bibliographic collection, it is offered an analysis of the historical
journey around the concept of childhood and his educational thoughts, giving rise to the other
fundamental contents of the study. As a result, it is presented an assessment of the factors of
history which survive nowadays, as well as an evaluation of their influence in the present.