[cat] Al següent treball presentarem l’experiència viscuda amb un infant amb ceguesa on
ensenyam piano mitjançant una metodologia pròpia. Inicialment explicarem què és la
ceguesa d’una forma teòrica i quins han de ser els aspectes a tenir en compte per
treballar amb un infant amb aquestes característiques. Més endavant, desenvoluparem
què és la musicoteràpia i quins beneficis ens pot aportar. A més, explicarem quina va
ser la metodologia que vàrem emprar, alternativa a la musicografia Braille, ja que
l’infant encara no ha après aquest sistema de lectura. Finalment, exposarem la proposta
didàctica amb un seguit d’activitats que hem duit a terme amb el cas específic i la
descripció dels resultats d’aquesta. A partir d’aquesta proposta, hem pogut donar
respostes multisensorials a l’infant, mitjançant les quals ell ha pogut obrir noves portes
al món que l’envolta.
[eng] In this work, it is explained the experience of teaching piano to a blind child with a
methodology developed specifically for this case. First of all, an explanation of
blindness is provided, as well as what aspects are necessary to take into account when
working with blind children. In addition, the earnings from musical therapy in children
with disabilities are shown. Next, the methodology used in this case, which was
alternative to the braille musicography because this student did not know about this
reading system, is explained. Finally, the didactics proposal with different activities that
we have done with our blind child and the descripcion of results of such is provided.
With this work, we have shown the numerous multisensorial answers through which the
student has opened many new doors to the world surrounding him.