dc.contributor |
Borràs Rotger, Pere Antoni |
|
dc.contributor.author |
Socías Ramírez, Miquel
|
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2018-09-20T08:33:30Z |
|
dc.date.available |
2018-09-20T08:33:30Z |
|
dc.date.issued |
2018-09-20 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/147538 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball té l’objectiu de conscienciar sobre el valor dels jocs populars en el procés d’ensenyament i aprenentatge dels alumnes. Els jocs populars són un important element cultural i una eina potent per treballar el desenvolupament socioafectiu de l’infant al mateix temps que realitzen activitat física en un ambient lúdic. Per aquest motiu, s’ha realitzat una unitat didàctica de jocs populars amb alumnes de primer i segon de primària, on les sessions inicials eren dirigides pel mestre mentre que en les finals es donava major llibertat als infants. Llavors, mitjançant instruments d’avaluació com una escala de classificació, fulls d’autoavaluació i una fitxa d’observacions, s’ha registrat com a resultats una major autonomia dels alumnes a l’hora de jugar, un millora del respecte cap als companys i les normes de jocs, així com una millor resolució de problemes per part dels infants. També destaca l’establiment de noves relacions a través del joc i una major participació d’aquells alumnes amb necessitats o que no destaquen motriument. Per tant, a partir dels resultats observats podem dir que el joc popular, gràcies a les seves característiques, és un recurs molt potent a utilitzar amb alumnes de primària en les classes d’educació física. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This paper aims to raise awareness about the value of popular games in the teaching and learning process of the students. Popular games are an important cultural element and a powerful tool for the socio-affective development of children as they engage into physical activity in a playful environment. For this reason, a didactic unit about popular sports games for the first and second year of primary education has been developed, in which the initial sessions are lead by the teacher while the last ones give more freedom to children. Through assessment tools such as classification grids, self-assessment forms and observation sheets, a greater autonomy of the students at the time of play has been recorded, together with an improvement in respect for peers, respect for the rules of games and finally an improvement in the children´s problem solving skills. It also highlights the establishment of new relationships through the game and a greater participation of those students with special needs that are not gifted in terms of their motor skills. Therefore, based on the observed results, we can conclude that popular games, thanks to their characteristics, are a very powerful resource to use with primary education students during physical education sessions. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Jocs populars |
ca |
dc.subject.other |
Element cultural |
ca |
dc.subject.other |
Desenvolupament socioafectiu |
ca |
dc.title |
Utilització dels jocs populars en Educació Física pel desenvolupament dels valors socials positius |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|