[cat] Els centres educatius són petites mostres de la societat a la qual pertanyen. Són espais
on els alumnes duen a terme diversos aprenentatges acadèmics, però també duen a
terme processos de socialització i comunicació. Aquests processos es recolzen
principalment en l'ús del llenguatge, el qual és necessari per dur a terme els altres
aprenentatges acadèmics que reben. Llavors, el llenguatge esdevé primordial en el seu
desenvolupament com a educand i com a futur ciutadà. Les aules de les etapes més
primerenques haurien de dur a terme una metodologia d'ensenyament on a totes les
àrees i de manera transversal es treballés el currículum des d'un punt de vista més
lingüístic. Per tant, les escoles no només han de preparar als alumnes des d'un punt de
vista on només és important l'ús de dades o informacions, les escoles han d'educar
estimulant les habilitats lingüístiques dels educands mitjançant activitats dissenyades de
forma intencionada per a ells, han de potenciar la capacitat cognitiva dels educands a
través de l'estructuració del pensament que permet el domini del llenguatge.
[eng] The educational centers are small samples of the society to which they belong. They are spaces
where students carry out various academic lessons, but also carry out socialization and
communication processes. These processes are based mainly on the use of language, which is
necessary to improve the other academic lessons they receive. Then, language becomes essential in
its development as a pupil and as a citizen future. The classrooms of the earliest stages should
develop a teaching methodology where in all areas and in a cross-curricular way the curricula will be
worked from a more linguistic point of view. Therefore, schools not only have to prepare students from
a point of view where the use of data or information is only important, schools must educate by
stimulating the language skills of the students through activities intentionally designed for To them,
they must enhance the cognitive ability of the educators through the structuring of the thought that
allows the mastery of the language.