[cat] En aquest treball es presenta un estudi de la presència dels objectes en l’art. Les obres d’art
dedicades a representar objectes es presenten en tres grans interpretacions: l’objecte com a
retrat, l’objecte com a mirall de la societat i el joc lingüístic amb l’objecte. A partir d’aquest
estudi, es presenta una proposta didàctica dissenyada per al segon cicle de l’Educació
Primària (9-12 anys). Aquesta proposta pretén educar la visió estètica dels infants mitjançant
l’observació d’un gran repertori d’obres d’art. A més, els alumnes realitzaran dibuixos al
natural dels seus objectes, tenint en compte les tres temàtiques esmentades. L’objectiu final
de la proposta és realitzar una exposició amb les seves pròpies produccions.
[eng] In this thesis it is presented an study about the presence of the object in art. The works of art
dedicated to the representation of objects are divided into three interpretations: the object as a
portrait, the object as a mirror of the society and the linguistic game with the object. Based on
this study, it is presented a didactic proposal designed for the second stage of the Primary
School (9-12 years). This proposal is presented to educate for the aesthetic vision of children
by looking at a great number of works of art. Furthermore, the pupils will do some natural
drawings of their objects, keeping in mind the three subjects mentioned before. The final aim
of the proposal is to do an exhibition with all their productions.