Programa de conscienciació i sensibilització de la discapacitat visual per alumnat de l’Educació Primària

Show simple item record

dc.contributor Esteller Cano, Àngels
dc.contributor.author Coll Castelló, Bàrbara
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2018-09-25T13:07:22Z
dc.date.available 2018-09-25T13:07:22Z
dc.date.issued 2018-09-25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147689
dc.description.abstract [cat] Aquest estudi proposa un programa que té per finalitat promoure conductes inclusives i de solidaritat cap a les persones amb discapacitat visual parcial o total. Es cerca conscienciar principalment a l’alumnat d’educació primària i, de manera més indirecta, a la resta de la comunitat educativa ja que les majors dificultats es deriven del propi entorn més que de la discapacitat com a tal i, per aquest motiu, s’ha de portar a terme una feina de sensibilització i normalització que impliqui al màxim nombre de persones possible perquè no resulti una tasca puntual sense benefici sinó que es puguin observar resultats positius a llarg termini. Aquest procés de conscienciació es vol aconseguir a través de la posada en pràctica de 10 activitats, en la majoria de les quals es planteja una simulació de situacions reals de la vida quotidiana de qualsevol persona amb problemes de visió. D’aquesta manera els participants es posen en la pell d’aquestes persones i entenen factors com la inseguretat o els sentiments de frustració alhora que tenen l’oportunitat de conèixer de primera mà els suports que podem oferir nosaltres com a persones vidents per facilitar la seva vida diària. ca
dc.description.abstract [eng] This study proposes a program that aims to promote inclusive behaviours and solidarity towards people with visual disabilities, either partial or total. The search is primarily to raise awareness to students of primary education and, more indirectly, the rest of the educational community as the greatest difficulties derives from the own environment rather than the disability as such and, for this reason, it has to carry out a job of sensitization and standardization involving the maximum number of people possible so you do not find a specific task without benefit but that may see positive results in the future. This process of awareness will want to achieve through the implementation of 10 activities, most of which is a simulation of real life situations of the everyday life of any person with vision problems. This process of awareness will want to achieve through the implementation of 10 activities, most of which is a simulation of real life situations of the everyday life of any person with vision problems. In this way the participants are put in the shoes of these people and understand factors such as insecurity or feelings of frustration at the same time you have the opportunity to see first-hand the supports we can offer us as sighted people to facilitate your daily life. ca
dc.format aplication/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Conscienciació ca
dc.subject.other Sensibilització ca
dc.subject.other Discapacitat visual ca
dc.subject.other Ceguera ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.title Programa de conscienciació i sensibilització de la discapacitat visual per alumnat de l’Educació Primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics