[cat] En aquest treball s’exposa una proposta d’actuació a diverses aules de Primària per tal de
conèixer els pensaments, opinions i judicis estereotipats que tenen els nins i nines d’avui en
dia en referència als models familiars i intentar substituir-los per criteris basats en una anàlisi
racional a partir del coneixement de la realitat actual.
Després de descobrir un gran abast de reaccions i opinions sobre la diversitat familiar, en nins
de primer i segon cicle del CEIP Mestre Guillem Galmés, s’han dut a terme una sèrie
d’activitats per donar una visió normalitzada i mostrar els models familiars actuals, com ara:
les famílies tradicionals, les famílies homoparentals (formades per dues persones del mateix
sexe), famílies monoparentals (formades per una persona adulta), ...
A partir d’un material tan senzill com els contes, els nins i nines d’aquest centre escolar han
tingut l’ocasió de descobrir altres realitats familiars diferents de la seva; com també, adonarse’n
que el més important de tot no és quins o quants membres formen una família, sinó que
cada un dels nins i nines es senti estimat i valorat per les persones adultes que formen el seu
nucli familiar.
[eng] In this End of Degree Paper is exposed an actuation proposal for different primary classrooms
to know the thoughts, views and stereotyped opinions that have nowadays children regarding
family models and try to replace them with judgements based on rational analysis from the
current reality’s knowledge.
After discover such a very significance reactions and opinions about family diversity, in first
and second cycle of CEIP Mestre Guillem Galmés’ children, have been carried through series
of activities to give a normalised vision and to show the actual family models, like: the
traditional families, the homoparental families (constituted by two people of same sex),
monoparental families (constituted by one adult person), ...
From a material as simple as tales, the boys and girls of this primary school have had the
opportunity to discover another family realities that are different from yours; as also realize that the most important is not who or how many members constitued a family, but that each of
the boys and girls feel loved and valued by the adult people that form their family circle.