[cat] Aquest treball pretén demostrar i analitzar que, a través de la metodologia per ambients d’aprenentatge, l’assoliment dels coneixements s’adapta a les capacitats i necessitats dels alumnes. D’aquesta manera, es potencien les intel·ligències de cada alumne i es permet una formació més completa, donant molta importància a les qualitats de cada infant.
Aquest document es centrarà en estudiar com es treballen les Intel·ligències Múltiples dins l’ambient de Naturamón del CEIP Son basca, el qual és utilitzat pels alumnes de primer i segon d’Educació Primària. Es realitzarà una observació de les característiques dels materials que componen l’ambient, de l’ús que en fan els infants i, del rol del docent. Per això, s’utilitzaran unes taules específiques per a cada observació. A partir dels resultats s’extraurà una proposta de millora per fomentar el treball per Intel·ligències Múltiples.
Després dels resultats, podem arribar a la conclusió que el treball per Intel·ligències Múltiples en els ambients d’aprenentatge promou un procés d’aprenentatge basat en l’alumne com a protagonista de l’educació, fomentant la seva autonomia i, potenciant la curiositat d’investigar. Mitjançant aquesta metodologia, s’afavoreix un aprenentatge cooperatiu, significatiu i adaptat a les capacitats de cada infant.
[eng] This project is meant to prove that working through the learning environments methodology students’ achievements adapt to their own abilities and needs. In addition, thanks to the implementation of the learning environments methodology students’ multiple intelligences are fostered, plus it allows a more global and complex academic training, highlighting students’ inner virtues.
This document will mainly focus on how multiple intelligences are implemented and carried into effect within “Naturamón environment” in CEIP Son Basca. This learning environment is addressed to first and second graders. Through the project I will observe the characteristics and features of the material used to create the learning environment and the use students give to it, and of course, the teacher’s role. For this, will use specific tables for each observation. Based on the results obtained through the observation process I will elicit a proposal to foster the learning based on multiple intelligences.
After the results’ evaluation, it can be stated that the work based on multiple intelligences within the learning environments promotes student-centered learning process, pupils’ autonomy and curiosity towards research and investigation. Moreover, this type of methodology favors cooperative work adapted to the students’ needs.