[cat] El present treball es centra en profunditzar sobre la importància de treballar la fonètica
anglesa a les aules de Primària, així com també ens mostra un mètode emprat al Regne Unit per
a l’ensenyança de la lectoescriptura amb nins natius, conegut com el mètode Jolly Phonics.
També es fa una breu comparació entre la Llengua Anglesa i la llengua vehicular de les
Illes Balears (català), per tal de veure la complexitat de la primera en termes de fonètica.
Seguidament, es fa una passada per la LOMCE, el currículum de les Illes Balears i opinions de
diferents autors que han escrit sobre aquest tema i les seves investigacions, amb la finalitat de
demostrar dita importància.
Per finalitzar, s’explica el mètode en qüestió passa per passa, on es pot veure com
funciona, com i quan aplicar-ho a l’aula, el material disponible, la formació que necessita el
professorat per a l’aplicació a l’aula, casos reals d’escoles que l’han emprat i, finalment, unes
activitats realitzades amb alumnes d’un centre escolar de Primària
[eng] The present study focuses on the increasing importance of English phonetics in Primary
Education, as well as showing a method used in the United Kingdom for teaching reading and
writing with native children, known as the Jolly Phonics method.
There is also a brief comparison between the English Language and the language of the
Balearic Islands (Catalan), in order to see the complexity of the first one about phonics. Then it
explains the Educational Laws of the Balearic Islands (“LOMCE”) and opinions of different
authors who had written about this subject and their investigations, in order to demonstrate this
importance.
Lastly, the method in question is explained step by step, where it’s explained how it
works, how and when to apply it to the classroom, material that’s available, the teacher’s training
needed for its application, real cases of schools that have used it and, finally, activities carried
out by students from a primary school.