dc.contributor |
Barceló Bauzà, Gabriel
|
|
dc.contributor.author |
Moragues Martí, Clàudia
|
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2018-09-27T07:50:16Z |
|
dc.date.available |
2018-09-27T07:50:16Z |
|
dc.date.issued |
2018-09-27 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/147783 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La premsa pedagògica és un instrument molt valuós per estudiar la història de l'educació. En aquest
treball d'investigació seguint el mètode històrico-educatiu, es fa un buidatge d'articles de la premsa
pedagògica del moment. Aquest buidatge es realitza a partir de la revista El Magisterio Balear,
principal òrgan de difusió d'algunes de les realitzacions pedagògiques més novedoses que aplicaren els
mestres de Balears entre 1873 i 1936. La investigació, es centra en tots els articles publicats l'any 1916
amb l'objectiu d'aconseguir indagar quines eren les experiències i pràctiques escolars que es
publicitaven en aquell moment. Els docents aprofitaren la regularitat de la revista per reivindicar la
seva professió i per publicitar algunes de les experiències més novedoses que aplicaven dins les aules.
Analitzant els articles veiem algunes de les dificultats amb les que es trobaven, les quals feien
referència, en ocasions, a la manca de material que hi havia a les seves aules o a algunes de les
normatives que aprovà l'Estat en matèria de política educativa. Per altre banda, es mostra com els
mestres tenen il· lusió i ganes de renovar l'educació en base a algunes de les propostes pedagògiques
més novedoses del moment. A través de les quals anaren conforman el que alguns estudiosos han
denominat com la cultura pràctica de l'escola. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] For the education history, the pedagogical press is a very valuable tool. In this research project,
following the historical-educational method, is has done a research of articles from the pedagogical
press of that moment. This research is made from analizing the magazine “El Magisterio Balear”,
main organ of dissemination of some pedagogical accomplishments more new that applied by teachers
in Balearic Islands in between 1873 and 1936. The research is focused in all the articles published in
1916 in order to know about the school experiences and methods where used and promoted at that
time. Teachers took the advantage to show to the world their new experiences inside the classrooms.
We see some of the difficulties that were found, they referred to the lack of material in their
classrooms or to some of the regulations approved by the educational policy state.
On the other hand, and in a positive way, we can see the enthusiasm the teachers had to renew the
education System with new based on some of the most innovative pedagogical proposals of the
moment. Through which they go they conform what some students have called the practical culture of
the school |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Magisterio Balear |
ca |
dc.subject.other |
Premsa pedagògica |
ca |
dc.subject.other |
Història de l'educació |
ca |
dc.subject.other |
Mestres |
ca |
dc.subject.other |
Pràctica escolar |
ca |
dc.title |
La pràctica escolar dels mestres a través de la premsa professional. El cas de la revista El Magisterio Balear (1916) |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|