[cat] L’aprenentatge i adquisició de la lectoescriptura és un dels continguts bàsics que ha d’adquirir un infant durant l’etapa escolar d’Educació Primària, però no tots els nins i nines tenen les mateixes capacitats, ritmes d’aprenentatge, ni dificultats. Per la qual cosa hi ha alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE) que presenten un endarreriment en el procés d’aprenentatge i adquisició de la lectoescriptura. Aquest TFG es basa en un treball de camp, en el qual es realitzen unes observacions i avaluacions a partir de proves dutes a terme a quatre grups d’alumnes, dos de primer i dos tercer d’Educació Primària. Un grup de cada curs presenta una sèrie de dificultats en l’aprenentatge de la lectoescriptura (alumnes NESE), en canvi, els altres no tenen cap tipus de problema (grups control). L’objectiu d’aquest estudi és comprovar si els alumnes NESE podran arribar a assolir aquest contingut amb el mateix nivell que els nins i nines de la seva edat.
[eng] Reading and writing are one of the basic contents children must acquire during their Primary Education period, but not all children have the same abilities, learning rhythms, nor difficulties. That's why there are children with educational and specific supporting needs (ESSN) who present a delay during the writing and reading skills learning.
This final degree is based on a fieldwork, in which observations and evaluations are made from tests given to four groups of students, two from first year and the other two, from the third year of Primary Education.
On one hand, one group of each school year present a number of learning difficulties in writing and reading skills acquisition, whilst, in the other hand, the other groups don't have any kind of problem.
The goal of this study is to verify if the students with special needs will be able to reach this content at the same level as kids of their age.