dc.contributor |
Rodríguez Rodríguez, Rosa Isabel |
|
dc.contributor.author |
Tarongí Vert, Apol·lònia
|
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2018-09-27T10:07:46Z |
|
dc.date.available |
2018-09-27T10:07:46Z |
|
dc.date.issued |
2018-09-27 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/147805 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present Treball de Fi de Grau es basa en el coneixement de la teoria de les Intel·ligències Múltiples i l’aplicació d’aquesta metodologia dins l’aula. Per això, es parteix d’un repàs de l’evolució que ha sofert el concepte d’intel·ligència fins arribar a la teoria proposada per Howard Gardner, en la qual exposa que les persones tenen vuit intel·ligències independents però relacionades entre si, per tant, vuit maneres d’aprendre diferents. A partir d’aquí, es descriuen detalladament les vuit intel·ligències i es fa un recull de mètodes per poder identificar-les en els infants. A continuació, es fa una proposta didàctica per introduir la metodologia de les intel·ligències múltiples i per desenvolupar-les en alumnes de segon cicle. Es proposen uns tallers internivell setmanals en els quals es treballen activitats específiques per cada una de les intel·ligències. D’aquesta manera, els alumnes desenvolupen les diferents intel·ligències i aprenen a reconèixer quines són les que predominen en ells. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The main aim of this dissertation is to give an overview of the theory of Multiple Intelligences and the application of this methodology in the classroom. For this reason, this paper is based on a review of the evolution of the concept of intelligence up to the theory proposed by Howard Gardner, in which he exposes the idea that people have eight independent but related intelligences, therefore, eight different ways of learning. After this, the eight intelligences have been described in detail, and at the same time a compilation of different methods to identify the predominant intelligences in each child has been made. Then, a didactic proposal is proposed in order to introduce the methodology of the multiple intelligences and encourage the development of the intelligences in students of second cycle of Primary Education. The proposal consists of weekly workshops with specific activities related to each intelligence, in which children of different ages work together. As a result, students may develop the different intelligences and learn how to recognize which ones predominate in them. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Intel·ligència |
ca |
dc.subject.other |
Intel·ligències múltiples |
ca |
dc.subject.other |
Capacitats |
ca |
dc.subject.other |
Educació primària |
ca |
dc.subject.other |
Proposta didàctica |
ca |
dc.title |
Les intel·ligències múltiples i el desenvolupament d’aquestes dins l’aula |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|