[cat] El capitalisme ens va portar les desigualtats socials més notòries que havíem tingut fins aleshores. L’Estat del Benestar va intentar suavitzar aquestes diferències que tanta repercussió tenien dins la societat, ara bé, el nostre benestar es basava excessivament en l’adquisició desmesurada de béns materials innecessaris. Actualment, la compra de béns superflus s’ha convertit en un estil de vida. La crisi actual no ha provocat entre els nostres joves una actitud crítica cap al consumisme, sinó que hi ha una ignorància que fa que segueixi vigent la societat materialista que ens envolta des de fa dècades. Per tant, cal conscienciar als adolescents dins l’educació perquè, no tan sols tinguin present aquesta realitat que ens envolta, sinó perquè també tinguin un ventall de les diferents alternatives amb les quals podem afrontar el problema. Deixant enrere el llibre de text i els exercicis més característics per estudiar aquest tema, es presenta una proposta didàctica dins l’assignatura d’Educació per a la ciutadania de segon d’Educació Secundària Obligatòria per inculcar aquests nous valors a partir de la transversalitat i els nous estils d’aprenentatge que fomenten les competències bàsiques, els continguts tradicionals i alhora bàsics del currículum de la matèria i la inclusió educativa a partir de diferents mètodes d’ensenyament.