Teories Pedagògiques que justifiquen les competències bàsiques i les seves implicacions a les aules

Show simple item record

dc.contributor Coll Pons, Pilar
dc.contributor.author Gorrias Camps, Laura
dc.date 2012
dc.date.accessioned 2018-11-02T12:01:45Z
dc.date.available 2018-11-02T12:01:45Z
dc.date.issued 2018-11-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/148381
dc.description.abstract [cat] Aquest treball parteix de la necessitat de la renovació del sistema educatiu per tal d'adequar-lo als múltiples canvis, sobretot estructurals, de la societat en la que vivim. Per això, indaguem en un dels nous models, no només proposat, sinó implantat a dia d'avui, a l'Educació Secundària Obligatòria. El que es pretén és investigar en les arrels teòriques i profundes d'aquest sistema, per veure d'on parteix, quins són els supòsits i les idees sobre les que es fonamenta. A la vegada, però, hem de dir que partim d'un punt de vista escèptic, és a dir, recorrem als orígens teòrics de les competències perquè trobem que en la llei i en la seva aplicació s'obren grans interrogants que qüestionen directament la seva legitimitat. Proposem, a més, i com a resultat de les nostres investigacions, noves teories de les quals partir. Teories que van més d'acord amb la nostra concepció de la persona, de la tasca última de l'educació, i sobretot, teories que estan suportades per grans pensadors no només dedicats a la Pedagogia, sinó també a conèixer les arrels profundes de la nostra societat i els nous fenòmens que es donen. És evident que del coneixement profund de la nostra societat podrem arribar a veure quines mancances té o quines necessitats sorgeixen, i elaborar, llavors, un projecte educatiu amb consonància amb aquestes noves necessitats. Per últim, feim una consideració important: podem acudir als antics filòsofs, a antics projectes, a antigues concepcions de l'home per ajudar-nos en aquesta gran tasca? ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Paradigma educatiu ca
dc.subject.other Competències bàsiques ca
dc.subject.other Coneixement ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Repte ca
dc.title Teories Pedagògiques que justifiquen les competències bàsiques i les seves implicacions a les aules ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics